In aceasta sectiune aveti detalii despre modalitatile si conditiile de returnare a produselor achizitionate de la ProVelo.

Specificatiile tehnice sunt informative, in conformitate cu datele transmise de catre furnizorii, producatorii sau reprezentantii oficiali; acestea pot fi modificate fara instiintare prealabila si nu constituie obligativitate contractuala. Fotografiile afisate au caracter orientativ si pot contine accesorii ce nu sunt incluse in pachetul standard al produsului. Fiecare produs beneficiaza de garantia specifica data de catre furnizorul, producatorul sau reprezentantul oficial.

PRODUSELE ACHIZITIONATE LA DISTANTA

Produsele achizitionate la distanta se pot returna conform O.G. 130/2000 cu completarile si modificarile ulterioare, privind regimul juridic al contractelor la distanta. Acestea se pot returna, in ambalajul original si in aceeasi stare in care au fost receptionate, fara urme de utilizare, cu toate accesoriile, cu etichetele intacte si documentele care le-au insotit, impreuna cu o copie a facturii de achizitie, in termen de 14 zile lucratoare de la primire, fara penalitati si fara invocarea vreunui motiv. Returnarea produselor se va face pe cheltuiala clientului, folosind acelasi serviciu de transport cu care s-a facut expedierea. S.C. PAB GRUP S.R.L. va inapoia contravaloarea comenzii in cel mult 14 de zile de la data denuntarii in scris a contractului. Suma inapoiata cat si conditiile de returnare nu includ cheltuielile de transport. Incheierea contractului are loc in momentul emiterii facturii fiscale si nu la lansarea comenzii sau emiterea confirmarii automate de primire a acestei comenzi.

Pentru a returna un produs, va rugam sa completati acest formular de retur si sa-l expediati impreuna cu produsele returnate.

PRODUSELE PRIMITE CU DEFECTE

In eventualitatea in care produsul achizitionat prezinta vicii de fabricatie, acesta va fi inlocuit pe loc cu un produs nou, cu conditia notificarii in scris a S.C. PAB GRUP S.R.L. sau prezentarea la sediul societatii cu produsul respectiv in termen de 48 de ore de la primirea produsului.

CONDITII GENERALE DE RETURNARE

Produsele care nu sunt conforme specificatiilor de pe site din momentul trimiterii comenzii se pot returna fara implicarea unor costuri suplimentare din partea clientului, in urma unei notificari scrise in care se va specifica natura lipsei de conformitate. Clientul poate solicita returnarea contravalorii produsului sau inlocuirea cu unul conform. Daca S.C. PAB GRUP S.R.L. nu poate inlocui produsul cu unul conform, se va restitui contravaloarea produsului.

Coletele ce nu corespund din punct de vedere estetic vor fi refuzate. Pentru a se evita neintelegerile, coletul va fi fotografiat si se va intocmi impreuna cu reprezentantul firmei de curierat un proces verbal in care se va specifica starea coletului.
S.C. PAB GRUP S.R.L. poate percepe taxe suplimentare pentru returnarea produselor uzate, deteriorare, fara ambalaj etc. pentru readucerea lor la starea initiala, care pot avea o valoare intre 0 si 50% din valoarea initiala a produsului.
Costul transportului produselor de la S.C. PAB GRUP S.R.L. catre client si de la client catre S.C. PAB GRUP S.R.L. revine in responsabilitatea clientului.
S.C. PAB GRUP S.R.L. nu ridica coletele trimise prin Posta Romana, de la oficiile postale. Decizia de asigurare sau nu a coletului pe durata transportului de la client catre S.C. PAB GRUP S.R.L. cade in sarcina Clientului.

RETRAGEREA DIN CONTRACT SAU RENUNTAREA LA CUMPARARE – PERSOANE FIZICE

Conform O.U.G. Nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu persoanele juridice, precum şi pentru modificarea si completarea unor acte normative , “Inainte de expirarea perioadei de retragere, Consumatorul are dreptul de a se retrage din prezentul contract, fara a fi nevoit sa justifice decizia de retragere si fara a suporta alte costuri decat cele prevazute la art.13 alin.(3) si art.14 , in termen de 14 zile calendaristice incepand cu ziua in care intra in posesia fizica a produsului. Cheltuielile de returnare sunt suportate de consumator.” Returnarea se va face in termen de 14 zile calendaristice de la solicitarea de retragere / renuntare / returnare.

Art. 14, Alin. 3 ,din aceeasi lege de mai sus, mentioneaza : “Consumatorul este responsabil doar in ceea ce priveşte diminuarea valorii produselor rezultata din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor si functionarii produselor.”

ProVelo (www.provelo.ro) recomanda clientilor, pentru o desfasurare cat mai buna a procedurii de retur, pastrarea integrala a ambalajului si accesoriilor cu care este insotit produsul. Returnarea unui produs fara ambalaj sau fara alte accesorii ale ambalajului (protectiile din carton sau polistiren) sau ale produsului va duce la diminuarea valorii produsului respectiv, conform celor mai sus mentionate.

ProVelo (www.provelo.ro) va returna contravaloarea comenzii, inclusiv costurile de transport facturate, in cel mai scurt timp posibil de la primirea produsului returnat, insa nu mai tarziu de 14 zile calendaristice din momentul solicitarii de retragere / renuntare / returnare.

Conform Art. 11 din O.U.G. 34/2014, “Inainte de expirarea perioadei de retragere, consumatorul informeaza profesionistul cu privire la decizia sa de retragere din contract” folosind una din variantele mai jos prezentate :

a) formularul de retur trimis pe adresa vanzari@provelo.ro (formularul de retur se completeaza online pe site-ul www.provelo.ro
b) orice alta declaratie neechivoca în care va exprimati decizia de retragere din contract, transmisa pe e-mail, la adresa vanzari@provelo.ro
RETRAGEREA DIN CONTRACT SAU RENUNTAREA LA CUMPARARE – PERSOANE JURIDICE (OPERATORI ECONOMICI *)
Solicitarea de retur in cazul persoanelor juridice se va face pe mail, la adresa vanzari@provelo.ro

Persoanele juridice au conditii speciale de retur, conform celor de mai jos:

  • perioada de 3 zile calendaristice de la data intrarii in posesie a produsului / produselor
  • minim 3 comenzi finalizate (si nereturnate) in prealabil celei pentru care se doreste returnarnarea, cu o valoare de minim 10.000 de lei
  • completarea formularului de retur in care se va mentiona motivul returnarii si contul IBAN (obligatoriu)
  • produsul returnat sa fie sigilat sau nefolosit* (*in cazul produselor fara sigiliu specific – de asemenea in astfel de cazuri se aplica si conditile de la PUNCTUL 3 din politica de retur)
  • produsele acceptate ca retur, se vor returna in termen de maxim 3 zile (calendaristice) de la confirmarea de retur

In cazul in care nu se respecta conditile mai sus mentionate, singura metoda prin care se poate accepta returnarea este cu o penalizare situata intre 10% si 30%. Decizia de acceptare se va transmite intr-un termen de maxim 72 de ore de la cererea de retur.

Returnarea baniilor se va face doar prin ordin de plata, indiferent de modalitatea de plata initiala, in maxim 30 de zile de la receptionarea returului.

* Orice operator economic inregistrat la ANAF in baza unui CUI/CIF cu exceptia organizatilor non-profit sau a asociatilor alcatuite din persoane fizice care nu au ca scop profitul (ex. asociatii de locatari).

PRODUSE FARA DREPT DE RETURNARE

Produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protectie a sanatatii sau din motive de igiena si care au fost desigilate de consumator – anumite produse de uz personal, care se folosesc pentru igiena / ingrijire corporala sau pentru alimentatie.

Aceste exceptii se aplica conform Art. 16 din O.U.G. 34/2014.

RETURNAREA PRODUSELOR CU DEFECT DE FABRICATIE

Produsele cu defect de fabricatie, declarate in termen de 2 zile de la receptionare se pot returna pe cheltuiala ProVelo (www.provelo.ro), in cazul in care clientul nu se poate deplasa la sediul firmei. Ele se pot inlocui in limita stocului disponibil sau se pot preda in regim normal de garantie. Retragerea din contract se poate face si ulterior predarii produsului in regim normal de garantie, in conditiile legale, in cazul persoanelor fizice, sau contractuale in cazul persoanelor juridice.

In cazul in care se constata un defect de fabricatie, se va proceda la finalizarea procedurii de retur. In cazul in care se constata o nerespectare a conditiilor de garantie si automat o nerespectare a Art. 14, Alin. 3 din O.U.G. 34/2014, se va proceda la diminuarea valorii produsului pentru readucerea la starea acestuia din momentul livrarii.

RETURNAREA PRODUSELOR IN AFARA PREVEDERILOR LEGALE

Cererile de returnare care depasec perioada de 14 zile calendaristice (persoane fizice) sau 3 zile calendaristice (persoane juridice) se vor trimite doar pe e-mail, la adresa vanzari@provelo.ro Cererile vor fi analizate de catre departamentul avizat, iar termenul de raspuns este de 72 de ore. In cazul in care o cerere peste perioada de retur va fi acceptata, ea va contine automat o penalizare la valoarea produsului, situata intre 5% si 30%. Termenul de returnare al baniilor in aceste cazuri este de 30 de zile calendaristice. Cererile de returnare ale produselor ce depasesc 30 de zile de la data achizitiei nu vor fi luate in considerare.

Categorii