Pinioane bicicleta

Pinioane bicicleta de înalta calitate single speed, prindere pe filet sau caseta Shimano, Sunrace, Sram si alti producatori de renume, la preturi competitive.

Producator

Preț


Pinioane bicicleta fac parte din sistemul de transmisie a bicicletei și se împart in trei categorii : single speed, prindere pe filet sau pe casetă.
Pinioane bicicleta de la Shimano Acera, Altus, Alivio, Deore, SLX, Deore XT sau Deore XTR sau Sram pe diverse grupe de numar de dinti, 11-32T, 11-36T, 12-21T, pentru biciclete de munte, MTB, oras, BMX sau pliabile
În general, cu cât prețul pinioanelor este mai mare, cu atât materialele folosite în fabricarea acestora sunt mai calitative, tratate termic și chimic fiind mai ușoare și oferind o mai mare precizie în exploatare.
Câteva dar importante aspecte pe care să le aveți în vedere atunci cand alegeți pinioane de bicicletă sunt numărul de dinți al angrenajului, modul de așezare a pinioanelor, iar producătorul lanțului și al angrenajului bicicletei dumneavoastră să fie același – aceste piese diferă de la producător la producător si pot exista probleme de compatibilitate.
Există și alte aspecte de care trebuie ținut cont de aceea vă recomandăm să luați legătura cu personalul nostru pentru a găsi pentru dumneavoastră cele mai bune soluții în alegerea pinioanelor de bicicletă.
Pinioanele de bicicleta reprezintă una din componentele ce se uzează cel mai adesea la vehiculul cu două roți. Fac parte din transmisie, alături de lanț, angrenaj pedalier, schimbătoare și manete.

La ce perioadă de timp sa-mi schimb pinioanele?

Variază in funcție de tipul bicicletei și de momentul in care a fost schimbat lanțul. Acesta din urmă trebuie schimbat când atinge o uzură de 0,75 sau 1 mm la câteva zale (este un instrument special pentru măsurat, îl găsiți și la noi la service). Dacă lanțul este schimbat la timp, pinioanele ar mai putea fi folosite și cu încă un lanț (sau mai multe). Uzura poate varia, spre exemplu un lanț la cursieră poate fi schimbat la 5000 de km, iar un lanț al unei biciclete de oraș la 1000 de km. În cazul în care pinioanele sunt uzate, vei observa ușor deoarece îți va scăpa lanțul de pe acestea. Este posibil ca acest fapt să se întâmple doar pe unele viteze, în funcție de cum ai mers și în trecut. Folosirea în continuare a unui lanț nou cu niște pinioane uzate atrage de la sine uzarea foarte rapidă a noului lanț. În concluzie, verifică periodic uzura lanțului (cumpărând fie un dispozitiv de măsurare, fie vi pe la service din când în când). Dacă schimbi lanțul la timp, te poți bucura de un set de pinioane la două-trei lanțuri, altfel când vei schimba lanțul vei schimba și pinioanele.

Cum aleg grupul de pinioane potrivite in funcție de butuc?

Pinioanele sunt fie pe filet, fie pe casetă (in funcție de butucul tău). Cele mai comune și mai de calitate sunt cele pe casetă, care se regăsesc cu 7, 8, 9, 10, 11 sau 12 viteze. Pe filet se găsesc cu 1, 6 sau 7 viteze (pentru modelele vechi și cu 3 sau 5 viteze).

Cum sa-mi aleg grupul de pinioane potrivite in funcție de numărul de viteze?

Mereu cum ai avut și înainte! Dacă ai vechiul set de pinioane pe un anume număr de viteze, să nu cumperi un alt set de pinioane pentru un număr diferit de viteze deoarece distanțele între pinioane sunt diferite și nu sunt compatibile. Singura excepție sunt grupurile cu 6/7/8 viteze care au aceleași dimensiuni. Atenție și la cursiere, pinioanele de la Campagnolo nu sunt compatibile cu Shimano/Sram și invers chiar dacă au 11 viteze spre exemplu ambele. Sram sunt compatibile cu Shimano și invers!

Cum îmi aleg grupul de pinioane potrivite în funcție de numărul de dinți?

Să zicem că avem grupul de pinioanele 11-25 pe 10 viteze. Acestea sunt compuse din 10 pinioane cu 11, 12, 13, 14, 15, 17, 19, 21, 23, 25 dinți. Pinioanele mari sunt pentru deal, iar pinioanele cu dinți puțini sunt pentru coborâre. Dar cum le alegem concret? Spre exemplu compari pinioanele 12-28 cu 11-32 dinți. Dacă vei merge mai mult pe plat, mergi pe 12-28 dinți. Dacă ajungi la deal des, alege 11-32. Pe acest caz concret, cel mai probabil 11-32 au în plus față de 12-28 încă două pinioane, respectiv pinionul de 11 și pinionul de 32 de dinți. Ca să se facă “loc” pentru acestea, s-au scos din pinioanele intermediare dintre 12-28, astfel cu 11-32 vei avea viteze pentru urcări mari și coborâri în viteză, dar diferențele între pinioane vor scădea și uneori s-ar putea să nu-ți găsești pasul pe plat.